هدیه تبلیغاتی یکی از استراتژیهای موفق بازاریابی است که سابقهای طولانی دارد. همه انسانها دوست دارند هدیه بگیرند. از طرفی هدیه گرفتن از یک برند باعث میشود که علاقه بیشتری به آن پیدا کنیم و حتی ممکن است خریدهای بیشتری نیز از آن برند انجام دهیم. به همین دلیل است که بازاریابان استفاده از هدایای تبلیغاتی را همواره در بخشی از برنامههای خود قرار میدهند و این روش هرگز قدیمی نمیشود. اما آیا هدیه تبلیغاتی میتواند به فروش بیشتر کمک کند؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی ماهیت هدایای تبلیغاتی میزان تأثیر آنها در فروش را نیز بررسی کنیم.
هدیه تبلیغاتی چیست؟
هدیه تبلیغاتی یا محصولات تبلیغاتی، اشیا و لوازمی با لوگو شرکت هستند که برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی از آنها استفاده میشوند. انواع مختلفی از هدایای تبلیغاتی از لوازم نوشتاری مانند سررسید و خودکار تا ماگ، پد ماوس و فلش در برنامههای بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرند. شرکتها با هدیه دادن این اقلام تبلیغاتی، همراه با لوگو، شعار و تصاویر مرتبط، سعی میکنند تا ضریب نفوذ برند را افزایش دهند و حس وفاداری به برند را در مشتریان تقویت کنند. امروزه خرید هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین راههای بازاریابی است و تقریباً همه شرکتهای مطرح در سراسر جهان آن را در برنامههای خود قرار میدهند.
چرا باید از هدیههای تبلیغاتی استفاده کنیم؟
هدیه تبلیغاتی از چند منظر میتواند بهترین گزینه برای تبلیغات کم هزینه و پربازده باشد. هزینههایی که برای خرید هدایای تبلیغاتی در نظر میگیرید، به مرور با بازگشت سرمایه بسیار خوبی همراه خواهد شد؛ زیرا به دیده شدن برند شما و تبلیغات مستمر کمک میکند و از طرفی با ایجاد احساس رضایت از برند باعث میشود تا اعتماد و علاقه مشتریان و کارمندان افزایش پیدا کند. به طور کلی استفاده از هدایای تبلیغاتی خلاقانه میتواند نتایج مثبت به دنبال داشته باشد.

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی
تنوع بالا و قیمت مناسب:
اولین مزیت بزرگ هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روشها، قیمت مناسب آن است. در این روش تبلیغاتی نیاز به اختصاص بودجه زیادی نخواهید داشت و حتی با هزینه محدود هم میتوانید یک هدیه تبلیغاتی انتخاب کنید. هدیه تبلیغاتی میتواند یک خودکار، ماگ، سررسید، پاوربانک، ست رومیزی، استیکر کارت، گلدان و … باشد. حتی اگر قصد دارید به مدیران بالارتبه این هدیه را تقدیم کنید، خودنویسهای محبوب زیادی در بازار یافت میشوند که با زیبایی خیره کننده خود، افراد را تحت تاثیر قرار میدهند.
برگشت سرمایه:
همه افراد هدیه گرفتن را دوست داشته و حس بسیار خوبی از دریافت هدیه پیدا میکنند. اگر این هدیه از سمت شرکت شما ارسال شود، مشتریان ناخوادگاه حس قدردانی پیدا کرده و از خدمات شما استفاده میکنند. با توجه به شمار افرادی که با برند شما آشنا میشوند، میتوان نتیجه گیری کرد که هدایای تبلیغاتی ضریب برگشت سرمایه بالایی دارند.
تبلیغات طولانی مدت:
اگر کیفیت هدیه تبلیغاتی بالا باشد میتواند تا یک ماه، یک سال یا چند سال به معرفی برند شما کمک رساند. هر بار که افراد از هدیه شما استفاده کنند، افراد جدیدی با برند آشنا شده و هر روز به شمار مشتریان شما افزوده میشود. هدیه تبلیغاتی تاثیری طولانی مدت داشته و محدود به بازه زمانی کوتاهی نیست.
پربازده ترین هدیه تبلیغاتی
اگر به دنبال هدیه تبلیغاتی خاص و بهروز هستید که تاثیر بالایی بر مخاطب داشته باشد،به طوری که هر روز از آن استفاده کند و هم قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد،پیشنهاد ما استیکر کارت بانکی است.
امروزه استفاده از استیکر کارت اعتباری رواج پیدا کرده است.دیگر طرح های یکنواخت و قدیمی کارت های بانکی ،کارت اتوبوس و مترو جای خود را به طرح های زیبا و جذاب این استیکر ها داده اند. حال اگر لوگو و برند شما بر روی یکی از پر استفاده ترین وسایل روزمره یعنی کارت بانکی باشد،همواره رو به روی چشمان مشتریان خود قرار خواهید داشت. علاوه بر آن،با هر خریدی که مشتریان شما با کارتی که لوگوی شما روی آن نقش بسته انجام میدهند، برند شما در معرض دید هزاران نفر دیگر قرار خواهد گرفت !
دیدگاه خود را بنویسید